والدین و نوجوانان

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

والدینی که در منزل خود نوجوان دارند باید رفتارهای فرزندان خود را کنترل کرده و به محض مشاهده تغییرات منفی، باید به سرعت عکس العمل نشان دهند. مشکلات رفتاری در دوران نوجوانی می تواند به اختلالات جدی منجر شده که باید به سرعت تحت درمان قرار بگیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، نوجوانی با سایر دوره های زندگی متفاوت می باشد و به همین علت است که هم باری والدین و هم خود نوجوان پر از مشکل و چالش می باشد.

والدین معمولا احساس سرخوردگی می کنند زمانیکه متوجه می شوند فرزند آنها دیگر تمایل ندارد زمان طولانی را با آنها سپری کند. همچنین به نظر می رسد در این مقطع از زندگی دوستان نقش مهمتری نسبت به والدین در زندگی فرزندان دارند.

نکته ای که معمولا والدین به آن بی توجه هستند این است که فرزند آنها در حال گذراندن دوران سخت زندگی خود می باشد . نوجوانی دوران سردرگمی است زیرا دایما از سوی اطرافیان به آنها گوشزد می شود که" بزرگ شده ای" اما در عین حال از سوی خود والدین با آنها مانند یک کودک رفتار می شود. از آنجا که در این دوران فرزندان همه چیز را متفاوت می بینند و سعی دارند هویت خود را اثبات کنند، کاملا طبیعی است که برخی تغییرات رفتاری در آنها اتفاق بیافتد.

 

رفتار نرمال و طبیعی در نوجوانان چیست؟

دوران نوجوانی از سن 13 سالگی آغاز می شود اما این امر کاملا شخصی است به این معنا که برخی کودکان از سن ده سالگی وارد این فاز می شوند. اصلی ترین ویژگی نوجوان، احساس نیاز به استقلال و داشتن حریم خصوصی بیشتر می باشد. مطمئنا بسیاری از والدین، دوران نوجوانی را دوران سرکشی  می دانند اما همیشه اینگونه نیست. اغلب مواقع آنها صرفا آشکارا نیاز به استقلال را خواهانند. همچنین نوجوانان معمولا تمایل بیشتری به تعامل با دوستان خود نشان می دهند که این موضوع نیز کاملا طبیعی می باشد.

 

مشکلات رفتاری در نوجوانان کدام است؟

یکی از مشکلات رایج که اغلب گریبانگیر نوجوانان می باشد،" اختلال بیش فعالی با کمبود توجه" است. نوجوانانی که گرفتار این اختلال هستند، اغلب دچار ضعف آموزشی بوده و رفتار آنها تکانشی و تهاجمی می باشد. برخی از والدین این رفتارها را طبیعی می دانند در حالیکه اینطور نیست، به خصوص زمانی که با افت تحصیلی همراه باشد. به دلیل کاهش نمرات درسی، فرزندان ممکن است یه رفتارهای مخرب دیگر روی آورند مانند سوء مصرف مواد، الکل و...

اکثر نوجوانان دوره ای از افسردگی را تجربه می کنند اما اگر این دوره طولانی شود و با اختلالات خواب،گوشه گیری و کاهش انرژی همراه شد، والدین باید نگران شوند و اقدام جدی انجام دهند.این علایم باید توسط والدین شناسایی شده تا درمان به موقع انجام بگیرد

منبع: پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 10 تير 1398 ] [ 14:20 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب